Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
Stany Skupienia: Inside Job prezentują filmy Korakrita Arunanondchaia
20 marca pokażemy premierowo dwa krótkie metraże w reżyserii Korakrita Arunanondchaia: „Songs for living” (2022) oraz „Songs for dying” (2022). Arunanondchai jest tajskim artystą wizualnym, na co dzień tworzącym w Nowym Jorku, a jego prace pokazywane były między innymi w MoMA oraz na Festiwalu Filmowym w Rotterdamie. Jego filmy przyjmują najczęściej formę kolaży, barwnych filmowych światów, w których rzeczywistości martwych i żywych, zwierząt oraz ludzi przenikają się wzajemnie (stąd skojarzenie z twórczością Apichatponga Weerasethakula). „Songs for dying” to osobista opowieść artysty o umieraniu jego dziadka – oddzielaniu się duszy od ciała - wpisanej w kontekst wydarzeń społeczno-politycznych w Tajlandii. Z kolei „Songs for living” opowiada o wspólnocie żywych i martwych – bohaterami filmu są duchy poszukujące ciał, po to by móc ponownie uczestniczyć w materialnej, cielesnej rzeczywistości.
Po projekcji będziemy rozmawiać o filmach z duetem Inside Job.
Wstęp bezpłatny
𝗦𝘁𝗮𝗻𝘆 𝗦𝗸𝘂𝗽𝗶𝗲𝗻𝗶𝗮 — cykl filmowo-artystyczny, którego celem jest wytwarzanie nowych, eksperymentalnych i poszerzonych sposobów doświadczania filmów oraz sztuki. Każde z wydarzeń to okazja do spotkania z osobami artystycznymi, które razem z publicznością w performatywny sposób interpretują prezentowane obrazy filmowe, zakorzeniając je we własnej, konkretnej praktyce artystycznej oraz sytuacji społeczno-politycznej.
Osoba kuratorska: Andrzej Marzec
INSIDE JOB — Ula Lucińska i Michał Knychaus pracują razem jako duet Inside Job. Ukończyli Intermedia na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. W swojej praktyce wykorzystują różnorodne media i materiały. Pracując z obiektami rzeźbiarskimi tworzą rozbudowane i immersyjne środowiska. Wiele z ich projektów odnosi się do katastroficznych narracji, w których hauntologiczne nawiedzenia z przeszłości przeplatają się z futurystycznymi spekulacjami. Wykorzystując fikcję jako metodologię pracy, badają jej samospełniający się potencjał – prognozując dystopie i utopie, zastanawiają się nad ich możliwościami i ograniczeniami. Są finalistami międzynarodowego konkursu Artagon IV w Paryżu (2018); nominowani do Międzynarodowej Nagrody Allegro Prize (2020); otrzymali: Wrocławskie Stypendium Jerzego Grotowskiego (2023); Nagrodę Miasta Poznania dla Młodych Artystów (2020/22) oraz Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2018).